Facebook-Email-marketingMelyik lehet a jobb: az e-mail marketing vagy a közösségi marketing? Többen megnyilvánultak már, miért nem lehet egyértelműen az egyik vagy a másik a befutó; az e- mail marketing és a közösségi oldalak eredményei ugyanis kéz a kézben járnak. A közösségi oldalaknak bebetonozott helyük van a vital marketing eszközök között, sokan és sokszor használják őket, noha az a kialakult kép róluk, hogy nem többek egy helynél, ahol fényképeket lehet posztolni és állapotot frissíteni. DE ne feledjük, hogy az e-mail marketing egyre nagyobb piacokat hódít meg, és óriási visszatérésről beszélhetünk vele kapcsolatban a befektetések bármely területén. Mind az e-mail marketingnek, mind a közösségi oldalaknak megvannak a maguk erősségei és előnyei, és a befektetőknek arra kell összpontosítaniuk, hogyan tudják mindkettő előnyeit kiaknázni ahelyett, hogy egyiket vagy másikat helyezik előtérbe.

E-mail és közösségi oldalak

A közösségi oldal felülete átveszi az e-mail néhány funkcióját, mint például az üdvözlés, ismertetés. Ma már egyértelmű, hogy szükséged van egy létező e-mail címre ahhoz, hogy regisztrálni tudj a legnépszerűbb közösségi oldalakon, mint amilyen a facebook vagy a twitter.

Világszerte több mint 2,6 milliárd e-mail használó van, ez a szám majdnem dupla akkora, mint ahány Facebbok és Twitter felhasználó összesen létezik. Ez olyan lehetőségeket rejt magában, melyek mindenkinek ismerősek, és melyek mellett nem lehet elmenni szó nélkül. Tény, hogy az e-mailen majdnem negyvenszer olyan eredményes az új ügyfelek felkutatása, mint a legismertebb közösségi oldalakon. A legnagyobb különbség aközött, hogy küldünk egy e-mailt, vagy kirakunk egy posztot egy közösségi felületen, az hogy a felhasználók elkötelezik magukat, mikor megkapják a levelüket, míg a közösségi oldalakon csak remélheted, hogy megosztják, vagy kedvelik a posztjaidat. És azt is érdemes szem előtt tartani, hogy még a legzsúfoltabb fiókban is hosszabb ideg megmarad a levele, mint bármelyik kérészéletű posztban a közösségi médiában.

A közösségi oldalak kihasználtsága

email-marketingAmikor valami megjelenik a közösségi média oldalain, akkor a forgalmazók úgy tekintenek rá, mint egy nagyon kreatív piaci megoldásra, és számtalan lehetőséget látnak, melyek folyton a frissesség lehetőségét nyújtják, vicces üzenetek, melyek könnyen emészthetőek a vásárlóknak és a célközönségnek, ám ezek mégsem helyettesíthetik az e-mail marketingjét. Emlékeztek a myspace-re? Valamikor a felület a legnépszerűbb közösségi média volt, manapság azonban a végét járja és teljesen érdektelenné vált. De amíg a közösségi média hullámvasút, hol fent, hol lent van a népszerűsége, addig az e-mail diadalútja töretlen. Ám az tagadhatatlan, hogy a közösségi oldalak forradalmasították és modernizálták a marketing eszközöket. És ezzel csak még jobban integrálhatóvá tették őket az e-mail marketingbe. Használd úgy a közösségi média felületét, mintha az az e-mailed tartalmának népszerűsítésére lenne, és legyen egy link a közösségi felületedre az e-mailedben. Továbbá a közösségi csatornák kiválóak az ügyfelekkel való kommunikációban, hiszen gyorsan elérik a célközönséget. Az e-mail lehetővé teszi, hogy hosszú távú kapcsolatot építs ki azokkal, akiket a közösségi oldalak felületén ismertél meg. A piacon sokan tudják használni a közösségi oldalak teljes palettáját annak érdekében, hogy elérjék a célközönségüket, és felkeltsék az érdeklődésüket megfelelő tartalmakkal és ötletekkel. És mindemellett képesek közvetlen kommunikációra használni az e-mailt azokkal az emberekkel, akik érdeklődnek a témájuk iránt.

Mindkettőt a fókuszba!

Két elkülönült marketing eszközre összpontosítani nehéz, de az e-mail marketing és a közösségi oldalak kéz a kézben járnak. Továbbá mind a kettő a megfizethető marketingeszközök kategóriájába tartozik, és mindegyik kiváló eredményeket és megfelelő konverziós arányokat produkál. A piac résztvevőinek sok időt kéne tölteniük különböző stratégiák kifejlesztésével, de az e-mail és a közösségi oldalak együtt kombinálva, óriási hasznot hozhatnak. A forgalmazóknak kereszthivatkozású kulcs üzeneteket és top tartalmakat kéne eljuttatni mindkét csatornán keresztül, hogy gyarapítsák követőik, olvasóik, ismerőik számát és növeljék márkájuk népszerűségét.

Egyensúlyt kell teremteni abban, hogy melyikre is helyezik a hangsúlyt, fontos, hogy az e-mail és a közösségi oldalak egymás kiegészítői legyenek, ne pedig vetélytársai. Ha sikerül elérni ezt az egyensúlyt, maximalizálni lehet a marketing program hatékonyságát.